Jan 23, 2011

BUSUKNYA HATI

Assalam..


Paderi paling kontroversi Dunia, Paderi Terry Jones melancarkan 'program' terbaru dalam menghentam masyarakat Islam dunia. Program kedua yang dicadangkannya ialah 'Hari Menghakimi Al-Quran Sedunia'. Tidak cukup dengan rancangan pertamanya dulu, iaitu rancangan membakar Al-Quran beramai-ramai.

Jones : "Ya, kami akan lakukannya", tegasnya.

"Kami sudah buat keputusan untuk melakukannya pada 20 Mac mulai jam 6 petang. Jika anda berpeluang, anda yang menggelarkan diri orang Islam yang baik, pada hari berkenaan al-Quran akan dibicarakan.

“Kami tuduh al-Quran punca pembunuhan, perogolan dan penipuan. Ia juga bertanggungjawab atas semua kegiatan pengganas di seluruh dunia. 

“Secara dasarnya, adalah perbicaraan. Hari pengadilan itu akan diadakan di Pusat Dove World Outreach. Kami cabar dunia Islam untuk mempertahankan al-Quran. 

“Mereka kata al-Quran adalah buku keamanan dan agama yang memperjuangkan keamanan. Kami mahu mereka membawa orang yang boleh mempertahankan al-Quran. 

“Jika didapati bersalah, empat jenis hukuman diadakan iaitu pembakaran, merendam, mengoyak atau skuad penembak,” katanya dalam satu program radio. 
Beliau juga memberitahu, 30 juri akan hadir termasuk penganut Kristian dan Islam, akan membuat keputusan mengenai semua dakwaan ke atas al-Quran. 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  * * * * * * * * * * * * *
Begitu 'luncas' dan 'keji' kata-kata si Paderi Terry Jones ni. Busuknya hati. Dah xda nilai 'kemanusiaan' lagi dah. Sanggup seorang Paderi/ketua agama menafikan hak agama lain di muka bumi ini. Kalau benar sekalipun (mengikut pandangan dia) manakan boleh melakukan perbuatan sekeji ini. Melampau!!....




No comments:

Post a Comment