Feb 13, 2011

PRK UM


PRK Semakin menghampiri.Ramai pelajar sibuk bercerita pasal politik. Aku sudah terbiasa dengan isu politik kampus. Pengalaman tahun lalu, sudah cukup menceritakan kpd aku keadaan politik kampus yang sebenarnya.
Nampak dengan mata, dan aku juga sudah dengar dengan telinga.

Setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza. Masing2 ada minat & kepercayaan tersendiri terhadap parti2 politik d UM ni.

Aku bukanlah individu yang terlalu obses untuk turut serta dalam mana- mana parti. Bagi aku, cukuplah menjadi 'pemerhati setia'. Dan tak payah memujuk dan menghasut aku untuk join mana2 parti. Aku sekarang lebih memilih untuk menjadi ‘neutral’..

Cuma, ada sedikit kekesalan aku terhadap sesetengah individu khususnya pelajar. Aku perhatikan, Ada sesetengah pljr yang menyokong sesuatu parti secara membabi buta ja. Pemahaman mereka dlm menyokong parti2 yang disokong lbh banyak mllui konsep dengar & faham. Fenomena ni juga kita blh jumpa dlm Pilihan Raya Negara yg melibatkan rakyat Malaysia.

Sesekali, kita perlu menilai dan berfikir secara mendalam ttg sesuatu parti yg terbaik, jika kita adalah tergolong dalam kalangan manusia yang obses terhadap politik.

Apapun..semoga PRK kali ni lebih baik dari sebelumnya..

2 comments: